Croma company chimney installation scam

Saurabh shukla

New member
Seller Name
https://www.croma.com/
Company Name
https://www.croma.com/
Product Name
Croma AG1108 60cm 900m3/hr Ducted Wall Mounted Chimney with Push Button Control
Website Name
https://www.croma.com/
Customer Care Number
9582011351
Loss Amount
1000
Ratings
1.00 star(s)
Opposite Party Address
Croma indore
3 मई 2025 को मैंने आपके क्रोमा ऑनलाइन आवेदन से एक चिमनी ऑर्डर करी
4 मई 2025 को मुझे घर पर डिलीवरी मिली, मैंने इंस्टालेशन के लिए अनुरोध किया, आपके यहां से आपके यहां से 9 मई, 2025 को इंस्टॉल करने के लिए आपकी कंपनी के टेक्नीशियन आए।
आते से ही उन्हें बाहर से खरीदा हुआ चिमनी का पाइप लगा दिया जब कि आपके यहां से आई चिमनी में 5 फीट का पाइप नहीं लगाया उनको बोला आप इसको इस्तेमाल कर लो तो कहते हैं ये कंपनी की चिमनी के साथ आए पाइप की क्वालिटी खराब रहती है आपके तकनीशियन से बाहर से 120 रुपये वर्ग फीट का पाइप 30 फीट का दिया मुझे 3600 रुपये ट्रांसफर करने का बोला, मैंने उन्हें ट्रांसफर कर दिया, इसका उन लोगो ने मुझे कोई बिल नहीं दिया, जब मार्केट में पाइप का रेट पूछा गया तो 80 रुपये वर्ग फीट निकला। अब तक मेरे पास आपके यहां से आया हुआ 5 फीट का पाइप रखा हुआ है
आपके यहाँ से बोला गया था इंस्टालेशन फ्री है तो अब आप ही बताएं इसमें फ्री जैसा क्या है
मैं कुछ स्क्रीनशॉट यहाँ पर शेयर कर रहा हूँ
आप कार्रवाई कीजिए अन्यथा उपभोक्ता अदालत में शिकायत करता हूं
तकनीशियन का नाम = आनंद सिंह मौर्य 7772080135
 
Hello @Saurabh shukla

Before proceeding further, we recommend that you first send an email to the customer care department of the CROMA, clearly outlining your concerns and requesting to refund the amount charged by their technician at the time of installation of chimney. This step not only gives the company a chance to address the issue but also helps strengthen your case if you decide to file a complaint with the Consumer Forum later.

Please wait for a reasonable time for their response. If they do not respond or fail to resolve the matter satisfactorily, feel free to reach out to us again. When you do, kindly include a copy of your email to them and any response (if received), so we can guide you on the next steps.

Best regards,
Thanks
 
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